Sunday 14 April 2019

Gong Cha @ Suria Sabah

Gong Cha merupakan sejenis minuman Taiwan yang serupa hampir dengan minuman yang lain , tapi minuman ni makin berkembang di seluruh dunia termasuk di negara kita Malaysia . Minuman memang popular dan selalu mendapat sambutan hangat di sekitar orang ramai , tentang minuman ni juga terdapat berbagai jenis pilihan yang sentiasa menjadi pilihan utama . Oleh tu jangan melepaskan peluang untuk mencuba minuman yang berasas dari Taiwan ni . 

Pada semalam ni saya telah mengujungi Gong Cha yang terletak di dalam sebuah pusat beli belah iaitu Suria Sabah sambil mencuba minuman di sana dan juga mendapati memang banyak jenis minuman pilihan yang sedap Akhirnya saya telah mencuba satu minuman di sini iaitu " salt caramel chocolate " , minuman ni memang cukup rasa dengan rasa keaslian dan juga memang terdapat rasa masin yang membuat minuman ni sedap bila minumnya . Tentang harga minuman ni ialah RM 10.50 dan memang berbaloi dapat merasakan minuman terbaik ni juga . Oleh tu boleh mencuba sendiri dan menilai keaslian minuman sebenar ni , memang berbaloi dengan harga berpatutan . Oleh tu juga boleh membawa family ataupun kawan-kawan datang ke sana untuk menikmati berbagai jenis minuman di sana . 



Pada akhir sekali ialah saya ingin mengatakan ialah layanan terhadap pelanggan ni juga agak memuaskan dan juga penuh kemesraan . Sebenarnya gong cha ni juga dah lama wujud sudah di sana Hong Kong iaitu pada 2006 . Mungkin ada yang akan bertanya kenapa minuman ni adalah berasas Taiwan tapi kenapa muncul kedai yang pertama di Hong Kong ? kalau semua ingin tau jawapan sebenar , boleh mencari di sana Google juga ya . Sebenarnya ni ialah terdapat berapa orang rakyat Hong Kong yang menetap di sana Taiwan dulu sambil belajar membuat minuman taiwan , akhirnya mereka membuat keputusan membawa balik apa yang mereka belajar dan membuka kedai yang pertama di sini Hong Kong , memang menarik tentang sejarah ni juga .

Akhirnya gong cha ni mula berkembang ke seluruh dunia pada tahun 2012 dan juga mendapat sambutan hangat tentang minuman yang menarik ni juga . Sampai sekarang gong cha masih terus berkembang dengan menghasilkan lebih banyak minuman yang lebih sedap lagi , oleh tu saya sendiri pun harap dapat merasakan minuman jenis lain di sini gong cha pada masa akan datang lagi ......





Gong Cha 
Suria Sabah Shopping Mall ,
14 , Lorong Dewan , 
Pusat Bandar Kota Kinabalu ,
88000 Kota Kinabalu , 
Sabah . 




No comments:

Post a Comment

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...