Saturday 22 June 2019

Delicious Curry House @ Taman Ridgeview

Tentang Kota Kinabalu memang femes dengan berbagai jenis makanan dan minuman yang sedap dan mendapat sambutan hangat dari orang ramai tak kira tempatan atau pelancong asing , hari ni saya memperkenalkan satu restoran yang paling femes juga pernah saya rasa hari ni iaitu Delicious Curry House yang berada lokasi di Kepayan , saya di sini memperkenalkan berapa jenis makanan di sini , bagi saya boleh dikatakan memang makanan paling sedap pernah saya merasai di sini . 



Tentang masakan pertama yang saya memperkenalkan ni ialah " fried chicken "  biarpun hidangan nampak macam biasa tetap bila merasakannya memang rangup dan sedap dengan mencelup dengan cili padi yang disediakan bersama hidangan ni juga , bagi saya hidangan ni memang boleh dikatakan memuaskan hati . Oleh itu memang patut mencuba hidangan ni juga . Tentang daging ayam ni juga nampak lembut dengan kulitnya yang rangup , tentang hidangan ni juga boleh untuk dua orang aje . Kalau ramai mau mencuba hidangan ni juga boleh order 2 atau 3 piring dan boleh dikatakan baru dapat memuaskan hati semua orang .


Hidangan ni juga boleh menjadikan pusas bila melepak bersama kawan-kawan di sini restoran , bagi saya hidangan ni juga kena diberikan empat bintang biarpun hidangan ni penuh rasa keenakan , cuma piring hidangan ni terlalu kecil dan harap hidangan ni ada medium sized atau large sized tentang hidangan ni supaya dapat lagi memuaskan hati pelanggan di sini tentang kesedapan hidangan ni juga . Saya di sini juga memuji tukang masak mereka yang berpotensi dengan dapat menyediakan setiap hidangan yang sedap termasuk hidangan ni juga . 



Saya memperkenalkan hidangan kedua di sini iaitu " winged beans "  , hidangan ni juga merupakan kegemaran rakyat tempatan kerana keenakan bila memasak dengan cara goreng berempah kerana ia mendapat kesedapan makanan ni juga , saya sendiri mencuba sedikit pun merasakannya sedap biarpun ni bukan makanan kegemaran saya .... Hehe . Saya di sini tetap juga memberikan THUMB UP tentang hidangan yang unik dan sedap ni ,  memang boleh dikatakan  akan menambah nasi dua piring dengan hanya hidangan ni kalau berada di rumah .... Hehe . Akan datang juga saya akan mencuba masakan ni di rumah juga , manatau ia akan menjadi makanan pilihan saya akan datang .... Hehe

Tentang hidangan ketiga ialah  " asam fish " dan ni boleh dikatakan hidangan yang paling sedap dan sampai saya pun menjilat bibir kerana kesedapan hidangan ni terutama kuahnya bila mencampurkan di sana nasi dan bila makan isi ikannya pun rasa lembut dan juga segar tentang isi ikan ni , bagi saya ni memang sesuai menjadikan menu utama  dan juga memang rugi kalau tak mencuba rasa hidangan ni juga . Saya juga di sini boleh menjaminkan hidangan kotak akan mengecewakan citarasa semua orang juga , oleh tu jangan melepaskan peluang untuk merasakan hidangan ni . 




Bagi saya hidangan terakhir di sini iaitu " fried egg with prawns " , hidangan mungkin nampak biasa tapi yang paling unik ialah mengandungi udang yang segar yang terdapat pada telur goreng ni , pada permulaannya memang nampak macam setakat telur biasa tetapi bila merasakannya ia terdapat udang bersama telur ni juga , oleh tu saya bagi markah penuh juga tentang hidangan ni juga . Bila merasakannya baru tau apa perbezaan telur goreng ni juga , tentang telur goreng ni juga penuh kelembutan bila masa makan di dalam mulut seolah macam pudding , oleh tu hidangan ni semestinya berada di atas meja untuk menjadi hidangan pilihan semua juga  . Oleh tu jangan melepaskan peluang membawa famili atau kawan-kawan datang ke restoran ni juga . 








Delicious Curry House
63 , Lorong Austral 10 ,
Taman Ridgeview ,
88200 Kota Kinabalu ,
Sabah .

Tel : 088319777










2 comments:

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...