Saturday 18 January 2020

Living Seed Vegetarian Restaurant

Tahun Baru Cina semakin dekat sudah , biarpun hari ni saya ingin memperkenalkan salah sebuah restoran vegetarian yang sentiasa digemari oleh penggemar vegetarian tak kira tua atau muda , nama restoran ni ialah Living Seed Vegetarian Restaurant tentang setiap vegetarian ni memang boleh dikatakan sihat . Saya di sini juga mengambil berapa jenis menu hidangan ni juga menjadikan topik utama di dalam blog saya ni juga , sebenarnya saya telah merasakan berapa jenis hidangan ni memang boleh dikatakan memuaskan citrarasa saya juga ni , oleh tu memang tak merugikan dengan dapat merasakan hidangan vegetarian terbaik juga ni . Tentang lokasi restoran ni juga terletak di dalam sebuah shopping mall yang bernama Suria Shopping Mall , oleh tu tak susah mencari ni restoran juga , ia juga menyediakan menu sarapan , mungkin lain hari saya akan mencuba sarapan di restoran ni juga .



Hidangan pertama ialah " sayur manis masak telur " , masakan ni boleh dikatakan memang digemari ramai orang , kerana masakan ni tak kira di rumah ataupun di luar tetap ada di dalam list pelanggan . Tentang hidangan ni juga boleh dikatakan tak berapa masin dan sayur ya cukup lembut , ia memang satu hidangan yang cukup membuka selera . Bagi saya hidangan ni tetap memberikan markah penuh juga . 



Tentang hidangan kedua yang saya ingin memperkenalkan ialah " kari kambing " yang merupakan buatan tepung dengan hampir sama macam daging kambing sebenar , bila merasakan ia memang cukup sedap dan dapat merasakan juga kelembutan daging tepung vegetarian ni juga . Tentang kuah karinya pula tak langsung rasa ada kepedasan dan memang sesuai untuk orang yang tak minat kepedasan tentang makanan , biasa kalau kuah memang rasa pedas tapi ni memang unik kerana tiada kepedasan , mungkin ni tema tentang konsep vegetarian juga . Biarpun kuahnya memang cukup membuka selera juga kalau campur di dalam nasi , oleh tu harus mencuba hidangan ni . Ia memang boleh menjadikan satu hidangan makan malam , ni juga pasti tak mengecewakan citarasa kamurang .


Tentang hidangan terakhir yang saya ingin memperkenalkan di sini ialah " cendawan goreng campur mentega " , hidangan ni paling saya suka merasakan kerana memang kegemaran saya juga kalau tentang campur butter . Tentang cendawan goreng ni memang keras sikit untuk kena gigit , tapi ia juga tak rasa kecewa tentang hidangan ni sebab setiap cendawan ni memang asli dan bukan buatan dari tepung . Bila ia masuk ke dalam mulut dengan penuh kewangian mentega juga ni , oleh tu saya masih memilih hidangan ni adalah terbaik bila mencubanya . Oleh tu saya memberi pujian tentang hidangan ni juga , kalau ada peluang lagi saya akan mencuba sekali lagi tentang hidangan ni lagi . 

Akhirnya sekali saya juga memuji keadaan suasana restoran ni ialah kecekapan dan sifat peramah tentang setiap crew di dalam restoran ni juga ,oleh tu saya sebagai seorang blogger juga ingin memberikan pujian terbaik untuk restoran dan crew di sini , oleh tu jangan melepaskan membawa famili dan kawan-kawan datang ke sini dengan menikmati hidangan vegetarian yang boleh dikatakan terbaik di dalam bandar ni ...... 




No comments:

Post a Comment

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...