Monday 6 January 2020

Matcha Latte


Hari ni saya memperkenalkan sejenis minuman yang hanya terdapat di 7-Eleven , sebenarnya minuman ni mungkin tak asing lagi bagi semua pelanggan yangdatang ke sini untuk menikmati minuman di sini , minuman ni terdapat berbagai jenis pilihan yang sentiasa citarasa setiap pelanggan yang minat minuman di sini . Hari ni saya mencuba minuman ni yang bernama " matcha latte "  memang cukup wangi dengan latte bila minum lagi cukup menakjubkan dengan aroma matcha . Sebenarnya minuman ni juga dengan ada tambahan " nata de coco " iaitu sejenis agar-agar untuk masuk dalam minum ni , supaya nampak lagi lebih sedap dan boleh hampir macam " bubble milky tea " yang kita selalu merasakan di sana luar juga . Bagi saya minuman jenis macam ni memang sesuai untuk sarapan atau masa lepak-lepak dengan kawan di sini juga , ia terdapat juga dua jenis saiz iaitu kecil dan besar . Saya mengambil yang besar dengan hanya harga RM 4.80 , ia memang berbaloi dengan dapat merasakan minuman yang terbaik ni juga .

Sesiapa yang kerap mengunjungi kedai serbaneka ni yang beroperasi 24 jam , boleh juga singgah di sini  mencuba minuman ni pada tengah malam untuk menghilangkan mengantuk pada masa memandu kereta . Sebenarnya saya pun pertama kali mencuba minuman ni dan dapat merasakan minuman ni memang terbaik , ia ringkas dan mudah membawa ke mana-mana untuk menikmati minuman ni juga bers niama kawan-kawan ataupun bersendirian . Gelas ni juga boleh dikatakan cukup tebal , oleh tu tak perlu risau rasa kepanasan masa memang gelas ni juga , ia juga mempunyai tutup yang kuat tak mudah tumpah . Mungkin juga ni gelas boleh menjadi gelas harian di rumah ataupun di pejabat untuk membuat minuman panas nanti . Saya di sini juga ingin memberikan markah penuh dengan minuman ni juga , ia memang tak merugikan datang ke sini untuk mencuba minuman di sini . Oleh tu saya di sini juga amat memuaskan hati dengan dapat merasakan " matcha latte " hari ni sebagai minuman sarapan saya di sini 

Ia juga sangat mudah untuk membuat minuman ni juga kerana ia sudah mempunyai bahan--bahan minuman yang tersedia di dalam gelas ni juga , iaitu terdapat dua gula pek kecil , nata de coco dan juga serbuk matcha latte , hanya sedia air panas dah boleh minum sudah ni juga . Kalau ingin membuat aktiviti di sana luar seperti camping boleh menyediakan minuman ni juga sebagai sarapan masa aktiviti di sana luar , kalau kamurang sebagai pelanggan tetap tak akan melepaskan peluang untuk menikmati minuman ni juga . Oleh tu saya sebagai blogger di sini tetap sentiasa memberi sokongan terhadap kedai serbaneka 24 jam ni juga dan boleh dikatakan terbaik di dalam kehidupan seharian ni juga ....... 

No comments:

Post a Comment

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...