Sunday 1 March 2020

Sa Bing Cafe

Hari ni saya memperkenalkan sebuah kafe yang baru grand opening kemarin , biarpun saya tak sempat untuk menhadiri kafe baru ni , saya cuba mencari informasi dari pages mereka  sebenarnya kafe ni berasas minuman dari Hong Kong , mungkin kita selalu merasakan minuman ni bubble tea yang berasal dari Taiwan . Kali ni saya cuba blogging minuman baru ni yang berbeza dengan minuman dari taiwan ni juga , sebenarnya minuman dari hong kong ni memang boleh dikatakan masih baru , tapi sambutan tentang minuman ni memang boleh dikatakan memuaskan juga . Sebenarnya nama kafe ni ialah Sa bing yang dengan menggunakan tema askar , tentang setiap minuman di kafe ni memang mempunyai maksud sendiri . Saya di sini telah memilih tiga jenis minuman di kafe ni yang boleh dikatakan menjadi pilihan utama juga , saya nampak gambar minuman ni nampak unik dan kreatif .



Minuman yang bernama " quadruple chocolate ice " memang boleh dikatakan amat unik kerana ia dihasilkan dengan menggunakan empat jenis chocolate yang berbeza untuk menghasilkan minuman terbaik ni juga , ni memang merupakan berita baik untuk peminat coklat , kerana minuman ni pastikan tak akan mengecewakan citarasa kamurang juga . Bagi saya sendiri juga seorang peminat coklat dan pasti minuman ni memang saya memberikan markah penuh juga , oleh tu untuk peminat coklat boleh cuba merasai dan boleh tau juga apa kelebihannya minuman coklat ni juga . Oleh tu juga boleh cuba mendapatkan segelas minuman coklat ni sebagai pewarna hidup kamurang sepanjang hari . 

Tentang minuman kedua saya akan memperkenalkan ialah sejenis minuman menu utama di kafe ni juga , minuman ni menjadikan sebagai " signature drink " di kafe ni juga . Nama minuman ni dikenali sebagai " easy-peasy " , minuman ni dihasilkan dengan menggunakan buah-buahan seperti tembikai dan strawberi untuk menghasilkan minuman yang berwarna merah ni yang tema keadaan cuaca panas sikarang dan memang sesuai untuk memilih minuman ni sebacgai penyegar semula dengan campur pearl di dalam minuman ni juga pasti nampak minuman bubble ni berbeza dengan minuman bubble yang lain . Minuman ni pasti menjadi pilihan orang ramai dalam keadaan cuaca panas ni juga untuk menyegarkan diri semula 



Tentang minuman yang terakhir saya ingin memperkenalkan ialah " empty talk " , minuman ni boleh dikatakan juga mendapat sambutan hangat juga dan ni campuran minuman ni ialah lime , strawberi dan lemon dalam minuman tea yang cukup sempurna untuk menikmati rasa yang sebenar . Sebenarnya minum seean ni juga boleh dikatakan sesuai untuk minum dalam keadaan cuaca panas yang alami sikarang juga , nanti ada peluang juga saya akan mencuba minuman ni juga .

Minuman ni juga menjadi sebagai " signature drink " , kerana ia merupakan minuman yang menjadi pilihan orang ramai juga . Oleh tu jangan melepaskan peluang membawa famili dan kawan-kawan datang untuk menikmati minuman yang terbaik ni , dengan semua ramuan yang asli memang tak merugikan untuk menikmati minuman ni juga dengan harga yang  berpatutan . Bagi saya ketiga tiga minuman yang saya memilih ni untuk blog saya ni juga memang boleh dikatakan mendapat sambutan hangat , biarpun saya sebagai blogger juga di sini tetap memberi sokongan terhadap kafe yang berasas minuman hong kong dan memang boleh dikatakan apa kelebihan pada semua minuman ni juga yang terdapat pada kafe ni juga ....... 







sa bing malaysia
No 0-1 , Lot 1 , G/F , Latidute 6 
Commercial Centre Off
 Jalan Lintas By Pass , 
88300 Sabah .


e-mail ; sabing.my@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...