Wednesday 17 June 2020

Rica Sham Bekas Pengacara Radio Hitz Sabah


Hi , saya di sini ingin blogging tentang seorang bekas pengacara radio Hitz Sabah yang boleh dikatakan cukup popular bukan setakat paras rupanya tetapi suaranya pun cukup menarik setiap pendengar di saluran radio ni yang berasas English . Bagi saya dia memang mempunyai bakat dalam bidang radio ni juga , sebelum ni saya ada buat blog interview secara online dengan dia bertentang dengan kisah hidup dia dan juga kerjaya dia ni , ada siapa tak kenal pengacara radio yang popular ni bernama Erica Sham atau lebih dikenali sebagai Rica Sham , dia juga merupakan bangsa sino yang berasal dari sabah . Kalau kamurang ialah peminat dia pasti akan sentiasa ingat suaranya yang hebat pada setiap kali ke udara pada masa dulu . Tapi ke mana dia sikarang ?macam lama tiada berita  dia , sebenarnya dia masih aktif di laman sosial media pada setiap masa dan juga mempunyai komitmen lain selepas dia berhenti menjadi pengacara radio . 

Rica Sham ni sikarang dalam bidang lain , tapi biarpun dia tak bersama radio Hitz Sabah lagi , tetapi dia tetap sentiasa menjadi pujaan bagi setiap pendengar di sini , dia mula ceburi bidang radio ni pada tahun 2010 . Pada mula ya pada masa tu Hitz FM telah mencari bakat baru dan dia cuba hantar demo tersebut dan akhirnya dia kena pilih menjadi pengacara radio tersebut , oleh tu di sana dia mula bersinar dan mendapat sambutan pada ramai pendengar radio termasuk saya sendiri di sini ..... hehe . Dalam berapa tahun kemudian dia juga telah berjaya mendirikan rumahtangga bersama suami tercintanya sampai ke hari ni dengan penuh kebahagiaan dan kegembiraan bersama . Saya sebagai blogger di sini tetap harap dia akan kembali mewarnai suasana Hitz Sabah kalau ada peluang lagi kerana memang tak rasa bosan mendengar suaranya ke udara selalu .

Dia juga grandute dari music and production di sana Melbourne , Australia pada tahun 2018 lepas dia berhenti menjadi pengacara radio , oleh tu usaha Rica Sham selama ni memang cukup membuatkan hasil bagi dia apa yang ingin dia mencapaikan , oleh tu saya di sini juga memberi pujian terhadap dia apa telah capai selama ni juga , tentang kehidupannya pula ialah pernah mengalami kanser sebelum ni juga dengan semangat dia yang kuat dan mendapat sokongan dari famili dan kawan-kawannya pada masa dia dalam hadapi melawan kanser ni dan akhirnya berjaya juga lawan kanser yang dia hadapi ni kerana tuhan tetap sentiasa melindungi orang yang baik baik di dalam kehidupan . Akhirnya sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Rica Sham yang memberikan saya peluang untuk blog interview sama dia , saya juga sangat hapi kerana dia seorang yang friendly masa membuat blog interview sama dia ....... 

No comments:

Post a Comment

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...