Thursday 26 March 2020

Seluruh Dunia Hadapi Krisis COVID-19

Hi , saya kembali lagi blogging di sini sebelum saya memulakan blog di sini , saya di sini ingin menasihatkan semua orang sentiasa menjaga kesihatan pada krisis COVID-19 yang dihadapi oleh negara kita dan seluruh dunia . Mari kita sama-sama hadapi keadaan dan berjuang bersama dengan menghapuskan virus yang bahaya ni , saya di sini cuma ialah menasihatkan semua duduk di rumah pada masa krisis ni . Sebenarnya covid-19 telah bermula di Wuhan yang berada di dalam negara China . Virus yang bahaya ni begitu cepat merebak ke seluruh dunia , sebenarnya boleh dikatakan virus ni masih baru dan semua saintis dan doktor masih mencari penawar penyakit ni . Virus ni memang bahaya sebab ia tak mengira tua atau muda , lagipun virus ni mudah kena menjangkiti dengan orang lain juga, oleh tu kita mesti berhati-hati dalam keadaan krisis ni sikarang .

Sebenarnya tanda-tanda seseorang yang mendapat penyakit ni seperti batuk , selesema dan demam yang berterusan . Oleh tu kalau sesiapa yang mengalami keadaan begini cepat-cepat pergi ke hospital untuk mendapatkan rawatan segalanya daripada keadaan bertambah teruk . Lagipun kebanyakan sikarang banyak negara telah mulakan perintah kawalan pengerakan termasuk negara kita sendiri demi keselamatan semua rakyat dari dapat jangkitan virus ni juga , pada masa ni semua kena suruh berada di dalam rumah setiap masa dan tanpa menjalankan aktiviti seharian di luar sana dalam keadaan krisis sikarang . Sebenarnya cara begini dapat juga mengurangkan kadar jangkitan yang meningkat setiap hari , sama juga dapat memutuskan rantai jangkitan ni juga secara dekat . 

Saya sebagai blogger di sini amat mengambil berat tentang keadaan krisis COVID-19 ni yang masih berleluasa di negara kita dan negara-negara lain juga , oleh tu  demi keselamatan semua kita pada masa ni dengan menjauhi dari penyakit ni . Kita mesti mendengar arahan perintah kawalan pengerakan ni , saya juga di sini ingin memberikan perhormatan dengan semua petugas kesihatan di seluruh dunia dengan berjuang demi rakyat semua untuk memberantaskan virus yang bahaya ni ........ 




No comments:

Post a Comment

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...