Saturday 20 April 2019

SPCA Fundraising Market @ The Walk Riverson

SPCA Fundraising Market telah diadakan di sini The Walk Riverson , ia cukup meriah dengan persembahan pemuzik tempatan yang cukup membuat semua pengunjung terhibur yang menghadiri aktiviti ni juga , bukan tu saja , terdapat juga persembahan tarian yang hebat menyebabkan semua remaja terpersona dengan menyaksikan persembahan tarian ni . Bagi saya sendiri pun juga terhibur tentang setiap persembahan ni tak kira menyanyi atau menari , memang tak merugikan dapat menghadiri aktiviti ni juga . 

Dalam keadaan susana ni pun ramai pengunjung yang datang tak kira tempatan atau asing dengan menambah mewarnai susana tersebut . Selain acara persembahan , di sini juga terdapat berbagai gerai-gerai menjual kraftangan , lukisan hasil tangan dan juga makanan serta minuman . Setiap gerai ni mendapat sambutan dari setiap pengunjung , saya di sini sempat menangkap berapa keping gambar biarpun masa tak mengizinkan saya lebih lama berada di sini . 



Bila dalam keadaan hujan juga di sini  , suasana aktiviti ni tak juga terganggu dan tetap meneruskan sampai ke penghujung aktiviti ni . Saya juga nampak wajah-wajah penjual di setiap gerai agak letih sikit tapi tetap memberi senyuman dan layanan mesra terhadap setiap pengunjung , ni memang mendapat pujian untuk setiap penjual di gerai . tentang setiap harga barang disetiap gerai juga tak berapa mahal dan memuaskan hati  , oleh tu saya mengharapkan lebih banyak aktiviti lagi akan datang yang berada di sini kawasan dengan lebih banyak tarikan dari pengunjung tempatan ataupun asing . 



Sebenarnya aktiviti ni juga ialah untuk pendermaan dana untuk setiap binatang peliharaan yang terbiar di luar sana , ni la tujuan SPCA untuk membuat aktiviti ni sebagai pendermaan dana , bagi saya aktiviti ni kira cukup berjalan lancar dan juga memuaskan hati semua . Tentang anjuran aktiviti ni juga selain dari SPCA terdapat juga berapa organizer lain untuk menjayakan aktiviti ni juga iaitu pelajar di Institut Sinaran dan Riverson sendiri , manakala ia disponsorkan oleh Andrew Lee Event dan Orange . Betapa hebat tentang aktiviti ni dan juga ingin mengucapkan terima kasih tentang semua organizer yang bekerjasama dengan memajukan aktiviti ni , dan mengharapkan lebih banyak organizer sedia membantu untuk setiap acara aktiviti akan datang juga .

Saya juga di sini akan mengikut juga perkembangan setiap aktiviti akan datang juga ni yang dijalankan di kawasan sini , oleh tu siapa yang berada ada di luar sana sebagai pengiat seni yang mempunyai bakat boleh juga mencuba menjalankan aktiviti hasil kerja seni di sini supaya lebih ramai lagi mengenali kawasan ni lebih dekat lagi serta hasil kerja tangan masing-masing yang dapat memberi tarikan hati untuk setiap pengunjung di sini .





Tentang gerai penjual minuman yang dikatakan popular juga iaitu Uinah Sabah dengan menjual minuman alkohol yang jenis bir halia , biarpun saya belum lagi cuba tapi boleh imagine minuman ni memang sedap dan luar biasa rasanya . Mungkin akan datang saya akan mencubanya juga supaya boleh blogging ni penggiat minuman yang hebat ni , tentang layanan terhadap pelanggan pun agak baik dan peramah dari dua orang gadis pelayan yang jelita . Tentang gerai penjual kedua pula iaitu penjual tanaman , saya tak tau apa jenis tanaman ni sebab lupa saya menanya ..... hehe . Tapi penggiat tanaman ni juga dihasilkan oleh semua remaja lelaki yang berbakat dan periang mereka semua , sempat saya menangkap gambar mereka sebelum saya beredar dari kawasan tu juga .

Akhir sekali saya di sini ingin berasa sangat gembira kerana dapat menhadiri aktiviti ni dengan cukup meriah dan susana yang hebat . Saya di sini juga ingin memuji semua pemuzik-pemuzik juga yang berbakat dalam bidang nyanyian dan alat muzik dan mereka tetap mempunyai masa depan yang cerah dalam bidang hiburan ni juga , apapun saya sebagai lifestyle blogger tetap memberi sokong terhadap setiap aktiviti yang diadakan tak mengira di mana berada ...








No comments:

Post a Comment

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...