Tuesday 25 June 2019

Gen.Z @ Damai Phase 4

Kebanyakan orang ramai minat minum minuman Bubble Tea sebab ia sejenis minuman yang terdapat berbagai rasa dan juga berasal darinegara Taiwan yang telah berkembang ke seluruh negara lain dan memang boleh dikatakan memang popular , minuman jenis begini biasanya digemari oleh remaja . Kesedapan rasa minuman ni juga tak terhingga , kalau di negara barat minuman ni dikenali sebagai Bobba Tea dan di negara Asia dikenali sebagai Bubble Milky Tea itulah perbezaan nama panggilan minuman ni . Hari ni saya memperkenalkan sebuah kafe yang mempunyai berbagai jenis minuman bubble tea ni , tapi ia berbeza dengan bubble tea yang lain , nama kafe ni ialah Gen.Z yang cukup popular dan mendapat sambutan hangat daripada orang ramai .

Bagi saya kafe ni juga mempunyai banyak cawangan lain di sini Sabah dan saya memperkenalkan satu cawangan di sini Kota Kinabalu yang berada lokasi di Damai Phase 4 , oleh tu memang patut mencuba minuman yang sedap ni berbanding minuman bubble tea yang lain berada di luar sana . Sebelum saya bermula blog saya di sini dan ingin mengucapkan terima kasih kepada Jenny dan Alex yang menjemput saya datang ke kafe mereka ni untuk merasakan berbagai jenis minuman yang hebat terdapat di sini . 




Tentang minuman yang pertama saya kasih memperkenalkan ialah Kudat Blue Tears  minuma ni memang luar biasa kerana mempunyai warna yang menarik serta rasa juga tak menghampakan , minuman ni juga merupakan kegemaran  utama bagi pelanggan yang datang ke sini , kelebihan minum ni ialah terdapat yogurt ball yang lebih lembut dari pearl . Bila masa saya merasakan minuman ni memang dapat merasakan asam manis tentang minuman ni dan bila saya mengigit tu gigit yogurt ball , ia lembut dan mudah pecah dan dapat merasakannya yogurt sebenar di dalam mulut ni juga . Bagi saya minum memang cukup manis dan lebih sesuai untuk orang-orang muda yang suka kemanisan sebenar . Saya di sini memberi 4 bintang terhadap minuman ni dan boleh melihat jenis minuman ni di bawah gambar ni juga . Lagi satu nama minuman juga memang nampak cool dan sesuai dengan minuman ni juga .










Ini pula ialah minuman sejarah sebenar tentang bubble  tea dengan lebih dikenali sebagai Milk Tea With Pearl ia paling digemari oleh setiap remaja bila mengunjungi bubble tea cafe ,  bagi saya minuman ni adalah minuman penuh sejarah . Dulu-dulu masa saya bujang dulu pun minat minuman ni , mungkin dah tua sudah tak berapa sudah terutama saya berumahtangga . Biarpun saya memang boleh mengatakan minuman ni memang old skool dan sambutan hangat minuman ni memang tak pernah tawar hati dari dulu sampai sekarang , oleh tu saya memberi markah penuh juga tentang minuman old skool ni . 



Tentang minuman ketiga yang saya ingin memperkenalkan ialah Signature Milk Tea With Pearl ni memang luar biasa citarasa minuman ni . Kenapa saya berkata gitu ? Sebenarnya minuman ni dohasdihas oleh susu segar yang sebenar dengan campuran gula Melaka yang cukup menambahkan rasa sebenar , bagi saya minuman ni memang tiada di luar sana dan bila masa saya merasakan minuman ni dengan cukup rasa susu segar dengan kemanisan dari gula melaka pun sesuai untuk kualiti minuman ni juga , kalau kamurang rasa susah mau tidur kerana minum Tea . Inilah minuman paling sesuai untuk kamurang semua tak kira orang muda atau tua , oleh tu boleh datang sendiri dengan membawa famili atau kawan-kawan untuk mencuba minuman yang sedap dan luar biasa ni . Tentang minuman ni juga macam biasa memberi markah penuh terhadap keunikan minuman ni , ia juga menjadi minuman utama di dalam kafe ni juga . 

Minuman keempat yang saya ingin memperkenalkan minuman yang cukup sihat juga kerana kemanisan tentang minuman ni boleh dikatakan hanya 2 % aje dan juga keharuman coklat charcoal sebenar yang terdapat pada minuman ni juga boleh dikatakan memang sesuai untuk orang-orang yang sudah berusia tua juga , minuman seperti ni memang tak menjejaskan kesihatan juga , oleh tu mesti mencuba minuman ni dan sendiri kamurang boleh menilai tahap sebenar tentang minuman ni juga , boleh melihat gambar minuman ni dibawah tentang berapa kesedapan rasa ni . Bagi saya sendiri pun tertarik hati dengan minuman ni selain signature milk tea with pearl yang saya paling suka didi dalam kafe ni , nama minuman ni yang saya maksudkan ialah Charcoal Chocolate . Boleh melihat gambar minuman di bawah sini . 


Seterusnya ialah minuman yang penuh rasa buah segar dan juga mendapat sambutan ramai orang juga iaitu Fruits Tea , rasa minuman ni memang asam dan manis serta buah yang segar dengan campur dalam minuman ni menghasilkan jenis minuman yang paling ramai gemari juga , ni pun juga satu minuman yang sihat . Siapa mengemari minuman yang dihasilkan oleh buah segar dan rasa asam dan manis , ni lah minuman paling sesuai untuk kamurang semua . Oleh tu jangan melepaskan peluang untuk merasakan minuman terbaik ni juga ..... 








Gen.Z 
Lot 40 , Ground Floor ,
Block E , Damai Phase 4 ,
88300 Kota Kinabalu ,
Sabah .



2 comments:

Kanak-Kanak Jadi Mangsa Korban Di Gaza

Hi , saya kembali ke dunia blog ni setelah lama saya berehat di sini , sebenarnya tujuan saya kembali ke sini ialah tentang serangan Israel ...